Ο καιρος
Who's Online
We have 15 guests online
Εργασιακα δικαιωματα Εκπαιδευτικων Π.Ε.
Μεταφραστης
Λεξικο νεοελληνικης
Αναζητηση στο google
Εφημερευοντα Φαρμακεια
Εφημερευοντα νοσοκομεια
Θεατρα με εκπτωση
Κρατικο Πιστοποιητικο Γλωσσομαθειας
Περισσοτερα Αρθρα .....


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ - ΑΛΙΜΟΥ- ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

«Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ»
Κυκλάδων 7, Αργυρούπολη

Πληροφ.: Χριστίνα Αγγελονίδη (2109922610/6945385686)

Βάνια  Ξιφαρά

(210 9913100 / 6944334752)
email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Αργυρούπολη, 27/1/2019

Αρ. Πρωτ.: 88

Προς τα Μέλη του Συλλόγου

Για τη Συγκρότηση των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης


Με την εγκύκλιο 220703/Δ3 , το Υπουργείο Παιδείας ενεργοποιεί τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (άρθρ. 11, του Ν. 4547/2018), που προβλέπονται στο άρθρο 11 του ν. 4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α/12-06-2018), για τις νέες δομές στην Εκπαίδευση, καλώντας τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν βραχύχρονα προγράμματα παρέμβασης σε μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης, απουσία εκπαιδευτικών ΕΑΕ ή και ΕΔΕΑΥ, προτού παραπεμφθούν για αξιολόγηση στα ΚΕΣΥ και στη συνέχεια να κριθούν τα προγράμματα αυτά για την αποτελεσματικότητά τους ή μη.Προχωρά δηλαδή το σχέδιο υποβάθμισης του ευαίσθητου χώρου της Ειδικής αγωγής και Εκπαίδευσης το οποίο κινείται στη λογική της «συμπερίληψης και ένταξης» των παιδιών με ειδικές ανάγκες στο γενικό σχολείο χωρίς την αναγκαία επιστημονική υποστήριξη!

Γι’ αυτή τη δράση οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογηθούν μέσω της ‘’Αυτοαξιολόγησης-Αποτίμησης του έργου της Σχολικής Μονάδας’’… Κατ’αυτόν τον τρόπο η συγκρότηση και λειτουργία των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης αποτελούν μια σημαντική πλευρά της Αυτοαξιολόγησης-Αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας και των Εκπαιδευτικών και από το Κ.Ε.Σ.Υ. και από τους Συντονιστές.


Με τον Ν. 4547/2018 και ειδικότερα με τα άρθρα 10 και 11 προβλέπεται η σύσταση (σε κάθε σχολείο) είτε της Επιτροπής Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.), είτε της Ομάδας Εκπαιδευτικής Υποστήριξης. Οι ΕΔΕΑΥ «…εξειδικεύουν τους βασικούς άξονες των Ε.Π.Ε., όπως αυτοί καθορίζονται από τα Κ.Ε.Σ.Υ., σε συγκεκριμένους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους και έχουν την ευθύνη παρακολούθησης της εφαρμογής τους, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του τμήματος φοίτησης του μαθητή». Το Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.) είναι ένα γραπτό σχέδιο δράσης με διαδοχικούς μετρήσιμους στόχους και αφορά κυρίως στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, χωρίς όμως να αποκλείονται και οι υπόλοιποι μαθητές.


Στα άρθρα 10 και 11 του Ν. 4547/2018 αναφέρεται επίσης ότι: ‘’Σε κάθε περίπτωση, για την αξιολόγηση και την έκδοση σχετικών αξιολογικών εκθέσεων - γνωματεύσεων από τα Κ.Ε.Σ.Υ., σύμφωνα με την παράγραφο 3, απαιτείται η […] αιτιολογημένη εισήγηση του συλλόγου διδασκόντων προς το Κ.Ε.Σ.Υ., από την οποία να προκύπτει ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από τη σχολική μονάδα του μαθητή, τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων αυτών, καθώς και το βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης, το οποίο έχει συνταχθεί και υλοποιηθεί από την Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή την ομάδα εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών της παραγράφου 2.’’.


Η Κυβέρνηση,στην ίδια κατεύθυνση με τις προηγούμενες, υιοθετώντας την αντίληψη περί ‘’λειτουργικότητας της αναπηρίας’’ και της ‘’συμπερίληψης’’ που υποστηρίζει η Ε.Ε, ο ΟΟΣΑ και η Παγκόσμια Τράπεζα, ακυρώνει τις ανάγκες που προκύπτουν από τη φύση και τη βαρύτητα της αναπηρίας. Το Υπουργείο, με βάση τις οδηγίες ΟΟΣΑ-ΕΕ για πλήρη ένταξη δομών, εκπαιδευτικών και μαθητών ειδικής αγωγής στα γενικά σχολεία, χρησιμοποιεί και τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά μοντέλα με εκπτωτικές λογικές στο οικονομικό, παιδαγωγικό και επιστημονικό πεδίο  Στην ουσία, σε όσα σχολεία, με ευθύνη του Υπ. Παιδείας, δε λειτουργεί Ε.Δ.Ε.Α.Υ. (Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης ), που στην πράξη είναι ελάχιστες- με μια μόνο ημέρα παρουσίας της την εβδομάδα σε ελάχιστα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί μέσω των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης , αναλαμβάνουν την ευθύνη να κάνουν την πρώτη διάγνωση και να διαμορφώσουν κι εφαρμόσουν βραχύχρονα Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.) σε μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης! Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντικαταστήσουν τη διεπιστημονική επιτροπή (!) και στη συνέχεια να εφαρμόσουν εκπαιδευτική παρέμβαση, χωρίς στην ουσία να έχουν στα  χέρια τους επιστημονική διάγνωση! . Έτσι, κάθε σχολείο πρέπει να τα ‘’καταφέρει’’ με ό,τι έχει, χωρίς την απαραίτητη εκπαίδευση και τεχνογνωσία (ως προς την εκπαίδευση σε φάσμα εκπαιδευτικών αναγκών και χρήση εργαλείων διάγνωσής τους), αλλά και ως προς την ύπαρξη υλικοτεχνικών υποδ.ομών

Είναι προφανές ότι είναι αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό να το κάνουν αυτό οι Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης! Κάτι τέτοιο, εκτός των άλλων, μπορεί να οδηγήσει σε κινδύνους πρώτα και κύρια για το ίδιο το παιδί!  Η όλη διαδικασία φανερώνει τι πραγματικά κρύβεται πίσω από τη λογική της «συμπερίληψης και ένταξης» δομών, εκπαιδευτικών και μαθητών ειδικής αγωγής στα γενικά σχολεία, που προωθεί και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όπως παλιότερα οι κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, πιστές όλες στις οδηγίες της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ.


Με αυτόν τον τρόπο, το κράτος ‘’απελευθερώνεται’’ από τις ευθύνες του απέναντι στους αναπήρους και η ιδιωτική πρωτοβουλία αναλαμβάνει να επεκτείνει την κερδοφορία της και στην ειδική εκπαίδευση..

Η όποια άτυπη παιδαγωγική εκτίμηση που κάνει ο εκπαιδευτικός προς όφελος του μαθητή δεν μπορεί και δεν πρέπει να αντικαταστήσει τη διεπιστημονική διάγνωση αλλά και την πλήρη εκπαιδευτική υποστήριξη στην οποία πρέπει να έχει δικαίωμα πρόσβασης κάθε μαθήτρια και μαθητής.

Το Υπουργείο παραπέρα αγνοεί στοχευμένα και επιδεικτικά ένα από τα βασικά προαπαιτούμενα για την υποστήριξη των μαθητών του κάθε σχολείου: τη στελέχωση διεπιστημονικών ομάδων σε δημόσιες εκπαιδευτικές δομές (ΚΕΣΥ) με το σύνολο του αναγκαίου, μόνιμου εκπαιδευτικού και επιστημονικού προσωπικού, προκειμένου αυτές να ανταποκριθούν στις ανάγκες των μαθητών  σε σύντομο χρόνο.

Δηλώνουμε ότι θα εξακολουθήσουμε να υποστηρίζουμε εμπράκτως τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/-τριών μας και ειδικότερα των μαθητών/-τριών με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κάνοντας πολύ περισσότερα από όσα το επίσημο κράτος μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε. Ωστόσο, δεν θα μπούμε σε λογικές και πρακτικές εκπτώσεων των μορφωτικών τους δικαιωμάτων. Δεν θα κινηθούμε με βάση τη μέθοδο της ‘’δοκιμής και πλάνης’’, για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες τους.


Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει απόφαση απεργίας-αποχής από τη συγκεκριμένη διαδικασία, θεωρώντας ότι αυτή η εκπαιδευτική πολιτική που στη βάση της αντιστρατεύεται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, δημιουργεί προϋποθέσεις αξιολόγησης σχολείου και εκπαιδευτικών, αφού στερείται όλων των προαπαιτούμενων για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών με αναπηρίες ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.


Απαιτούμε:

  • Την κατάργηση του Ν. 4547/2018 για τις νέες δομές.

  • Εξασφάλιση όλων των προϋποθέσεων δημόσιας και δωρεάν έγκαιρης διάγνωσης και υποστήριξης των μαθητών/-τριών με αναπηρίες ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με εκπαιδευτικό προσανατολισμό σε κατάλληλες δομές.

  • Απρόσκοπτη πρόσβαση της οικογένειας στις διεπιστημονικές ομάδες των ΚΕΣΥ σε χρονικό διάστημα που να μην υπερβαίνει τις 30 μέρες, και χωρίς τα προαπαιτούμενα που ορίζει ο νέος νόμος.

  • Την πλήρη στελέχωση των δομών της ειδικής αγωγής με όλο τα απαραίτητο, μόνιμο προσωπικό και τη δημιουργία όλων των αναγκαίων διεπιστημονικών δομών που απαιτούνται, ώστε να γίνεται έγκαιρα - και με τον επιστημονικά ορθό τρόπο - η διαδικασία της έγκαιρης διάγνωσης, της αξιολόγησης και κατ΄ επέκταση της υποστήριξης.

  • Μόνιμους - μαζικούς διορισμούς όλου του απαραίτητου προσωπικού γενικής και ειδικής αγωγής .Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται στην ειδική αγωγή ,αλλά και σε όπλη την εκπαίδευση. Πλήρη παράλληλη στήριξη για κάθε μαθητή/-τρια που την χρειάζεται με βάση τη διάγνωση του/της. Ικανοποίηση όλων των αιτημάτων για ΕΒΠ και σχολικό νοσηλευτή. Ίδρυση και λειτουργία 2ου Τ.Ε. σε όσες σχολικές μονάδες υπάρχει η ανάγκη.

  • Αποσύνδεση των διαδικασιών συνεργασίας του εκπαιδευτικού προσωπικού των σχολικών μονάδων που στοχεύουν στην παιδαγωγική εκτίμηση των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών και μαθητριών και την προσφερόμενη υποστήριξη από την αποκαλούμενη ‘’Αυτοαξιολόγηση-Αποτίμηση του έργου της Σχολικής Μονάδας’’.

  • Καλούμε  τους Συλλόγους Διδασκόντων να μη συγκροτήσουν τις ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης, γιατί στην πράξη θα λειτουργήσουν σαν το άλλοθι για την πολιτική υποβάθμισης της Ειδικής Αγωγής.

  • ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΑ ΕΞΗΣ:     «Θεωρούμε ότι είναι αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό να εναπόκειται μέσω των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης στους εκπαιδευτικούς  η διαδικασία της αξιολόγησης-διάγνωσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες, γιατί αυτό είναι έργο διεπιστημονικής επιτροπής, καθώς και η εκπαιδευτική υποστήριξη των παιδιών αυτών, χωρίς επιστημονική διάγνωση!»


ΤΟ ΔΣ

Έγγραφο1

 
ankara escort ankara escort bayan escort ankara escort bayan ankara ankara escort escort ankara