Ο καιρος
Who's Online
We have 7 guests online
Εργασιακα δικαιωματα Εκπαιδευτικων Π.Ε.
Μεταφραστης
Λεξικο νεοελληνικης
Αναζητηση στο google
Εφημερευοντα Φαρμακεια
Εφημερευοντα νοσοκομεια
Θεατρα με εκπτωση
Κρατικο Πιστοποιητικο Γλωσσομαθειας
Περισσοτερα Αρθρα .....

ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ-ΑΛΙΜΟΥ-ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

Φεβρουάριος - Μάρτιος 2014

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Όχι μόνο στο σύλλογό μας αλλά και πανελλαδικά, όχι μόνο στην πρωτοβάθμια αλλά και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το συντριπτικό ποσοστό των υπηρετούντων συναδέλφων, κάθε φυσικής και υπηρεσιακής ηλικίας, κάθε εργασιακής σχέσης, κάθε θέσης στη σχολική μονάδα υπέγραψαν ενάντια στην αξιολόγηση και απονομιμοποίησαν την έωλη προπαγάνδα για το πιο σκοταδιστικό επιθεωρητικό μοντέλο αξιολόγησης που φτιάχτηκε ποτέ στη Δ. Ευρώπη. Διάλεξαν την όχθη της δημοκρατικής και μαχόμενης εκπαίδευσης την ώρα του μεγάλου διωγμού που εξαπολύει Kυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας.

Την ίδια στιγμή όμως, ένας σημαντικά μεγάλος αριθμός Σχολικών Συμβούλων παίρνει όλο και μεγαλύτερες αποστάσεις από αυτή την όχθη, επιδεικνύει ελιτισμό απέναντι στο κατασυκοφαντημένο κόσμο της μαχόμενης εκπαίδευσης, κάνει πως δεν ακούει -κι ας είναι χιλιάδες οι φωνές-, δείχνει εξουσιαστική αντίληψη σαν να θέλει να επιβεβαιώσει την άποψη πως γι αυτό επιλέχθηκε, για να διεκπεραιώσει δηλαδή δια πυρός και σιδήρου μια τέτοια μετάλλαξη του σχολείου που όμοιά της δεν έχουμε ξαναδεί. Στις αιτιάσεις σηκώνει αδιάφορα τους ώμους και ατενίζει τον προσωπικό του ορίζοντα την ώρα που όλος ο κλάδος απειλείται με επαγγελματικό αφανισμό, όταν κάθε σχολείο θα μετατρέπεται σε ζούγκλα ανταγωνισμού για ένα δέκατο στη βαθμολογία, όταν η γνώση, αντί να απελευθερώνει, θα διαχωρίζει ανθρώπους, θα κατατάσσει και θα κλείνει σχολεία, θα μετακινεί, θα απολύει εκπαιδευτικούς, θα τους καθηλώνει στη φτώχεια και τη μισθολογική στασιμότητα...

Συνάδελφοι, τι θα απαντούσαμε ως δάσκαλοι στο Σχολικό Σύμβουλο, εάν μας μετέφερε την εντολή να βαθμολογήσουμε στο επόμενο τρίμηνο το 40% των μαθητών μας με 6 στη Γλώσσα; Τι θα απαντούσαμε στο Διευθυντή της Σχολικής μας Μονάδας, εάν μας καλούσε να αποτυπωθεί η παραπάνω εντολή στα Φύλλα Ελέγχου; Θα τους απαντούσαμε ότι σε ένα δημοκρατικό σχολείο, για το οποίο αγωνιζόμαστε, αυτά τα φασιστικής έμπνευσης συστήματα αξιολόγησης θα τσακιστούν! Αυτό το παράδειγμα, αντιστοιχεί στην ποσοστιαία προκατασκευή ανεπαρκών εκπαιδευτικών στο Π.Δ. 152/2013 για την αξιολόγηση...

Λυπούμαστε για τους Σχολικούς Συμβούλους και τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων που στέκονται «άβουλοι και μοιραίοι» απέναντι σε τέτοιου τύπου προκατασκευές της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ποσοστώσεις, «ξαφνικούς θανάτους», λογιστικές στοχοποιήσεις... Θυμώνουμε με ‘κείνους που τις σιγοντάρουν είτε επιθυμώντας τη διασφάλιση(;) της ατομικής τους ανέλιξης και διαφυγής είτε ιδεοληπτικά προσανατολιζόμενοι σε αυτή την ποσοστιαία αποκάλυψη των ελλιπών-ανεπαρκών συναδέλφων.

Δε διαπιστώνουν, άραγε, οι θιασώτες της ‘’αξιολόγησης’’ την καθολική αποτυχία των κυβερνητικών επιλογών στις ίδιες τις επιστημονικές επαγγελίες τους; Δε λένε ακόμα κι αυτοί που σχεδιάζουν τα συστήματα αξιολόγησης, ότι για να πετύχουν πρέπει να έχουν τη συναίνεση των αξιολογουμένων; Πού την είδαν αυτή τη συναίνεση; Πιστεύουν ότι δεν έχουν πειστεί επαρκώς οι εκπαιδευτικοί για την πανθομολογούμενη οργανική σύνδεση και την αλληλεξάρτηση αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης; Ψάχνουν για εκπαιδευτικούς που θα συναινέσουν στην υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης, που θα αγνοήσουν τις συλλογικές θέσεις, τις συλλογικές αποφάσεις, τις υπογραφές της συντριπτικής πλειοψηφίας των συναδέλφων που και αγωνίζονται για δημοκρατία στο σχολείο και εργασιακή αξιοπρέπεια; Αλλά ακόμα κι αν υποτεθεί πως κάτω από αφόρητες διοικητικές πιέσεις και εκφοβισμούς βρεθούν σποραδικά στα σχολεία κάποιοι αδύναμοι κρίκοι, θα είναι ικανοποιημένοι; Κι αν η κυβέρνηση, αδίστακτα, αποφάσιζε να μας «σύρει αλυσοδεμένους» στην αυτοαξιολόγηση, κάποιοι θα ήταν έτοιμοι να φορέσουν το πηλίκιο της καταστολής;

Η απροθυμία συγκρότησης των ‘’ομάδων εργασίας’’ δε χωρούν παρερμηνείες... Ας πάψει κάθε ρητή και άρρητη πίεση για την αυτοαξιολόγηση! Δεν υπάρχει στα σχολειά μας κανένα έρεισμα για τη δρομολόγησή της! Όποιος, σήμερα, πλασάρει επιστημονικά την αξιολόγηση ή έστω στέκεται απέναντί της με μια «υπαλληλική ευελιξία ή ουδετερότητα» είναι το λιγότερο συνένοχος! Κι εκείνοι που επιλέξουν το ρόλο του πολιορκητικού κριού απέναντι στο μέτωπο αντίστασης που συγκροτούμε να γνωρίζουν πως θα μας βρουν απέναντί τους... Είμαστε αποφασισμένοι να διασφαλίσουμε την ενότητα των εκπαιδευτικών στα σχολεία και να υπερασπίσουμε τόσο τη δημοκρατία όσο και την αξιοπρέπειά μας στους χώρους εργασίας μας. Όταν κρίνεται η ζωή και το μέλλον μας, καμιά μάχη δεν υποτιμάμε, σε κανέναν δε χαριζόμαστε! Η μαχόμενη εκπαίδευση και οι αγώνες της για ένα σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών -χωρίς μνημόνια, επιθεωρητές, γραφειοκράτες ελεγκτές και αξιολογητές- αποτελούν το νέο εκπαιδευτικό διαφωτισμό κι έχουν τον πολιτισμό, το ήθος, τη συνείδηση και τη δύναμη να νικήσουν!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

η κυβέρνηση, με τη νέα-διευκρινιστική της εγκύκλιο, στην ουσία, «αποχαιρετά» την αυτοαξιολόγηση για φέτος... Αφού την εναποθέτει στο ράφι υπό την καθολική καταδίκη και απονομιμοποίησης των σχεδίων της, προχωρά στην αξιολόγηση, στο βασικότερο δηλαδή γύρο της επίθεσης που είχε σχεδιάσει για φέτος, με σεμινάρια στελεχών. Πιο συγκεκριμένα:

1. Το Υπουργείο, γνωρίζοντας πως το περιβάλλον που εκδηλώνει την επίθεσή του είναι ναρκοθετημένο από την καθολική αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος, αποχαιρετά την αυτοαξιολόγηση με μια διευκρινιστική εγκύκλιο που έχει τα εξής χαρακτηριστικά: επαναλαμβάνει, όπως και η προηγούμενη, την υποχρεωτικότητα της ΑΕΕ, δεν αναιρεί τη μη υποχρέωση προσωπικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών στις ομάδες εργασίας, περιορίζει τη δουλειά των ομάδων εργασίας εντός του εργασιακού ωραρίου (που εκ των πραγμάτων δε γίνεται) και κλείνει το μάτι σε κάθε πρόθυμο που «ήθελε βρεθεί» σε κάποιο σχολείο, ώστε να περισωθεί ό,τι περισώζεται πια από την κυβερνητική παρτίδα αλλά και τα κονδύλια που διανέμονται με μια καρικατούρα αυτοαξιολόγησης στο τέλος της φετινής χρονιάς.

2. Από την άλλη, για να ανακόψει το κύμα άρνησης συγκρότησης των ομάδων εργασίας και της καταγραφής των πρακτικών που βρίσκεται σε εξέλιξη, ένας μηχανισμός προπαγάνδας κατευθυνόμενος από «ψηλά» έδρασε, ως «χαλασμένο τηλέφωνο», σχολείο το σχολείο, κάνοντας το άσπρο-μαύρο για την εγκύκλιο, προσπαθώντας να τρομοκρατήσει τους συλλόγους διδασκόντων με ένα όργιο φημών για υποχρεωτικότητα και τάχα «άμεση διαταγή συγκρότησης των ομάδων εργασίας». Ο στόχος προφανής: να μπλοκάρουν με ψεύδη και λαθραίο τρόπο την καταγραφή πρακτικών, που αναμένεται να φουντώσει ύστερα κι από τη νέα εγκύκλιο, και να δημιουργήσουν ρωγμές στην ενότητα των συναδέλφων στα σχολεία και τα νηπιαγωγεία.

Είναι φανερό πως το εκπαιδευτικό κίνημα δε θα επιτρέψει να επικρατήσουν στα σχολεία οι σκόπιμες φήμες, η παραπληροφόρηση, οι διαδόσεις, ο φόβος και ο τρόμος. Δεν πρόκειται να πισωπατήσουμε! Η μάχη που δώσαμε συλλογικά και το κλίμα καταδίκης και απονομιμοποίησης των κυβερνητικών σχεδίων από τη συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων, έφεραν τον κλάδο να έχει το έρεισμα, το ηθικό και πολιτικό ανάστημα να μην επιτρέψει σε κανένα σχολείο τη συγκρότηση των ομάδων εργασίας. Και αυτό μπορεί πια να τελεσιδικήσει παντού, καθώς ούτε από τη νέα εγκύκλιο προκύπτει προσωπική υποχρέωση συμμετοχής σε κανέναν. Τώρα, λοιπόν, είναι η ώρα για την καθολική άρνηση συμμετοχής στην αυτοαξιολόγηση σε κάθε σχολείο και την καταγραφή σε Πρακτικό των αποφάσεών μας.

Όμως, βασικό μέτρο της φετινής κυβερνητικής ατζέντας ήταν η προσωπική αξιολόγηση του Π.Δ. 152. Κυβέρνηση και Τρόικα θα επιδίωκαν να τη δρομολογήσουν ανεξάρτητα ή και παράλληλα με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Η κυβέρνηση, λοιπόν, επιχειρεί να ξεκινήσει σε όλη την κλίμακα των στελεχών σεμινάρια για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, δηλαδή του οχήματος των απολύσεων, του φασιστικού τύπου προκαθορισμού και των ποσοστώσεων, της ομηρίας, της μισθολογικής στασιμότητας και της αποδόμησης της δημόσιας εκπαίδευσης. Τη μάχη για την αξιολόγηση πρέπει και πάλι να τη δώσουμε ενωμένοι, γι αυτό και πρέπει να σφραγίσουμε την ενότητά μας σε κάθε σχολείο με τις Αποφάσεις και τα Πρακτικά για την αυτοαξιολόγηση.

Κανείς συνάδελφος στις ομάδες εργασίας, κανείς πρόθυμος στα σχέδια της κυβέρνησης! Αψηφήστε τις ψεύτικες διαδόσεις και τους εκφοβισμούς! Αφήστε τους αξιολογητές, χωρίς αντικείμενο, χωρίς συμμάχους ανάμεσά μας!

Πρέπει, όμως, να γίνει κατανοητό ότι η αξιολόγηση έχει κομβική σημασία για την ασκούμενη πολιτική των Μνημονίων και η μάχη ενάντιά της απαιτεί ένα ευρύτερο ξέσπασμα του κινήματος. Βασική στόχευση ενός αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση και τις απολύσεις πρέπει να είναι ο πυρήνας της πολιτικής που ασκείται και η αδίστακτη συγκυβέρνηση των Μνημονίων και της βαρβαρότητας που ψηφίζει στη Βουλή το κανιβαλικό νομοσχέδιο για την αξιολόγηση στο δημόσιο με το οποίο καθορίζει εντελώς αυθαίρετα ότι το 15% και πάνω των υπαλλήλων είναι υποχρεωτικά άχρηστο, υπογράφει τις απολύσεις χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων και ανακοινώνει την πρόσληψη δεκάδων χιλιάδων με μεσαιωνικές σχέσεις εργασίας των 400 ευρώ χωρίς κανένα δικαίωμα και δίχτυ προστασίας. Και μια τέτοια στόχευση απαιτεί ευρύτερα μέτωπα, αγώνες σύγκρουσης και ρήξης και αποτίναξη των αναποτελεσματικών μορφών πάλης που καθηλώνουν το κίνημα σε συμβολικούς αγώνες εκτόνωσης, χωρίς προοπτική.

...και δυο λόγια για το ‘’Ελληνικό’’

Από τη στιγμή που έγινε σαφής η τοποθέτηση της δικομματικής κυβέρνησης για την εκποίηση όλου του παραλιακού μετώπου με την αστραπιαίας ταχύτητας εκχώρηση του χώρου του Ελληνικού σε ιδιωτικά συμφέροντα, πρέπει και για μας τους απλούς πολίτες που υπερασπιζόμαστε το δημόσιο χαρακτήρα ενός χώρου που είναι ζωτικής περιβαλλοντικής σημασίας για όλους τους κατοίκους του λεκανοπεδίου να είναι σαφής και απαράβατη η θέση ότι όσοι «ορέγονται» το Ελληνικό θα μας βρουν μπροστά τους. Και πρέπει να είναι απαράβατη η θέση ότι θα συνεχίσουμε να παλεύουμε όσο κι αν προσπαθούν να χειραγωγήσουν ή και να τρομοκρατήσουν το κίνημα αντίστασης. Είναι γνωστό άλλωστε ότι σε περιόδους κρίσης το σύστημα επιστρατεύει κάθε διαθέσιμο ιδεολογικό και κατασταλτικό μηχανισμό, για να μπορέσει να ελέγχει το κίνημα. Η πιο πρόσφατη προσπάθειά του στο χώρο της εκπαίδευσης σηματοδοτείται από την εμπλοκή των πρώτων πρόθυμων συνεργατών (διευθυντών σχολικών μονάδων και προϊσταμένων διευθύνσεων) οι οποίοι έτρεξαν να προλάβουν να δώσουν τα διαπιστευτήριά τους, πριν καν ξεκινήσει επίσημα η «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας με το να κάνουν από απλές συστάσεις και νουθετήσεις πατερναλιστικές, μέχρι και γραπτά ηλεκτρονικά μηνύματα για την ακύρωση συμμετοχής μαθητών και εκπαιδευτικών σε εκδηλώσεις που διοργανώνουν οι όμοροι Δήμοι για τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του χώρου αυτού. 

Συγκεκριμένα: μετά από πρόσκληση των Δήμων Ελληνικού-Αργυρούπολης, Αλίμου και Γλυφάδας προς τα σχολεία των περιοχών τους για συμμετοχή σε διήμερες εκδηλώσεις στο Ελληνικό, πολλοί συνάδελφοι της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκδήλωσαν την επιθυμία να συμμετέχουν...

Στη Δευτεροβάθμια, οι συνάδελφοι κλήθηκαν να μαζέψουν τις Υπεύθυνες Δηλώσεις που είχαν μοιράσει για τους γονείς των μαθητών τους (παρά τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων των σχολείων) με τον ισχυρισμό ότι το θεσμικό πλαίσιο της εκδρομής ήταν ασαφές. Όταν οι συνάδελφοι επέμειναν στην επιθυμία τους, ήρθε γραπτό ηλεκτρονικό μήνυμα από τη Δ/ντρια Δ.Ε. της Δ’ Αθήνας που τους απαγόρευε ουσιαστικά τη συμμετοχή τους. Από πότε, άραγε, ενδιαφέρονται οι Διευθύνσεις για τα θεσμικά πλαίσια των σχολικών εκδρομών, όταν περίπου το 40% πραγματοποιείται σε χώρους ιδιωτών (π.χ. Νestle, Coca-Cola, Tasty κλπ.) με την ευλογία των Σχολικών Συμβούλων, και άμεσα οφέλη για τις επιχειρήσεις; Και από πότε ενοχλεί το θεσμικό πλαίσιο της δενδροφύτευσης ενός δημόσιου χώρου;

Στην Πρωτοβάθμια, οι πιέσεις είναι το ίδιο έντονες. Στα περισσότερα σχολεία η πρόσκληση των Δήμων «θάφτηκε» από τους διευθυντές, ενώ η συναδέλφισσά μας που κατεβαίνει στον Άλιμο ως υποψήφια Δήμαρχος με το συνδυασμό ‘’Άνω Κάτω στο Καλαμάκι’’ δέχθηκε ‘’συμβουλές’’ από το διευθυντή της να αποσύρει τη συμμετοχή της τάξης της, γιατί ‘’δε θα της κάνει καλό στην προεκλογική της εκστρατεία’’, ενώ της έγινε και η πρόταση να περάσει από τα Γραφεία του Δ/ντή Εκπαίδευσης, για να ‘’συζητήσουν’’... Η συναδέλφισσα αξιοποίησε τη συλλογική μας δύναμη και έθεσε το θέμα σε ψηφοφορία σε Σύλλογο Διδασκόντων όπου και η μοναδική αρνητική ψήφος ήταν του διευθυντή...

Οι παραπάνω τακτικές πίεσης και τρομοκράτησης αναδεικνύουν το γεγονός ότι στόχος της ηγεσίας είναι η καθιέρωση ενός κλίματος φόβου κι ελέγχου μέσα στα σχολεία και στην κοινωνία, αρχίζοντας από τις μικρότερες βαθμίδες εκπαίδευσης. Είναι προφανές ότι αυτό το γεγονός εντάσσεται σε μια γενικότερη προσπάθεια να απαντηθεί η κάθε είδους αντίσταση με καταστολή, από το να χτυπούν τους καθηγητές που κατεβαίνουν σε διαμαρτυρία για τις επικείμενες απολύσεις τους μέχρι να τρομοκρατούν τους εκπαιδευτικούς -αναβιώνοντας άλλες εποχές. Είναι προφανές ότι αυτό το γεγονός εντάσσεται σε ένα σχέδιο που για να στηριχθεί, εκτός από τις περικοπές στις δαπάνες για την παιδεία, εκτός από τις μειώσεις μισθών, τις απολύσεις, τις διαθεσιμότητες, την ελαστική εργασία στους χώρους του σχολείου, τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, χρειάζεται ένα κλίμα φόβου και τρομοκρατίας των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Απέναντι σε όλο αυτό τον αυταρχισμό το μόνο μας όπλο είναι η μαζική και δυναμική απάντηση. Χτίζοντας μέσα από φορείς, συλλογικότητες, συλλόγους διδασκόντων, συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, όργανα μαθητών, τοπικούς συλλόγους πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ένα κοινό μέτωπο ενάντια στην τρομοκρατία, το φόβο και την υποταγή. Ένα χρέος μας προς τους εαυτούς μας και τους μαθητές μας που θα πρέπει να το στηρίξουμε δυναμικά, μαζικά και άμεσα.

Όλοι στους αγώνες των καιρών μας!

Αν όχι εμείς, ποιος; Αν όχι τώρα, πότε;

Last Updated (Wednesday, 02 April 2014 18:53)

 
ankara escort ankara escort bayan escort ankara escort bayan ankara ankara escort escort ankara